Tell Us about that special day…

Términos y Condiciones / Terms & Conditions (please scroll down for English)

 

– A la firma de este contrato, el Cliente reserva el día, hora y lugar en que El Fotógrafo brindara el servicio pactado, al mismo tiempo que hace entrega del costo total del servicio. Ninguna fecha es reservada hasta que el cliente haya firmado y hecho el pago correspondiente. El saldo deberá liquidarse por lo menos 20 días antes del evento. No se entregara al Cliente impresiones, avances o cualquier otra obligación hasta que el saldo haya sido cancelado.

– El Fotógrafo no se hace responsable por cualquier perdida de datos al transcurrir el tiempo.

El Fotógrafo recomienda al Cliente hacer una o varias copias de el DVD entregado, en otros medios.

 – Queda entendido que el fotógrafo contratado es el único fotógrafo oficial que brindara el servicio especificado en este contrato. Bajo ninguna circunstancia se permitirá que otro fotógrafo tome fotografías oficiales de la boda. Equipos de Video Filmacion no están autorizados a llevar algún equipo de fotografía al evento. Los familiares y amigos son bienvenidos de tomar cualquier imagen que deseen siempre y cuando no intervengan con el trabajo creativo.

– Gastos. En caso de bodas fuera de Cancún, el cliente deberá cubrir o proveer de viáticos necesarios para el Fotógrafo y un asistente.

– Comidas. Durante el evento, el Fotógrafo y asitente deberán ser provistos de una comida por cada 6 horas de cobertura.

– Horas Extras. El itinerario y orden de sesiones fotográficas son diseñadas para alcanzar las metas y espectativas del cliente. Por lo que se acuerda entre las partes que la puntualidad y cooperación son de gran importancia. Cada hora adicional después del tiempo de cobertura pactado tiene un costo adicional de $2,500 pesos y deberán ser pagados por anticipado.

– Las fotos finales se harán entrega en un lapso entre 3 a 5 semanas en un medio digital adecuado. Las fotos mas importantes se pondrán en línea en el blog del fotógrafo como estipulado en el paquete contratado.

En caso de comprar un paquete con foto book, el cliente tiene 10 días a partir de la entrega final para seleccionar las fotos que conformarán dicho libro. En caso de no hacerlo, el fotógrafo, utilizando el criterio de calidad e importancia de cada foto, hará la selección del material para el foto book.

– El Fotógrafo entregará al Cliente los archivos finales en formato JPG en Alta Resolución (Para Impresión). El Cliente tiene la autorización del fotógrafo para imprimir las fotografías que estime conveniente a partir del DVD que se le entregara. El Fotógrafo no se hace responsable por la calidad de las fotos que el Cliente imprima. Su responsabilidad acerca de la Calidad y el Servicio se limita a las fotos impresas que tenga contratadas entregar según el tipo de servicio que se haya pactado según este contrato. Si el Cliente desea puede pedir mas copias impresas, las cuales tendrán un costo adicional según tarifario por tamaño de foto. El Fotógrafo queda exonerado legalmente de cualquier modificación posterior que se haga a las imágenes entregadas.

– El Fotógrafo se reserva el derecho de impresión de cualquier fotografía solo para usos personales.

– El Fotógrafo mantiene la Titularidad y Propiedad Legal de todas las imágenes. Las imágenes entregadas al cliente son solo para su uso personal. El Fotógrafo se reserva el derecho a usar las imágenes para usos promociónales en medios impresos o visuales.

– El cliente autoriza de manera irrevocable y sin restricciones el derecho de uso y publicación de las fotografías del evento donde aparece su persona para uso editorial y/o publicitario por el fotógrafo, liberándo a Paul Camhi Contreras de toda reclamación y responsablildad legal al respecto.

Recomendaciones al Cliente

Se recomienda tener una reunión Pre-Boda, al menos una semana previa al evento para revisar el cronograma minuto a minuto del evento, locaciones especiales y lista de invitados entre otros aspectos.

– El Fotógrafo recomienda que el cliente designe a un miembro de la familia que pueda indicar al fotógrafo las personas que son importantes, y que quieran que sean fotografiadas durante la boda y no será responsable por no fotografiar a las personas deseadas si no es asistido en identificar a esas personas. Tampoco es responsable si personajes claves no aparecen o cooperan durante las sesiones fotográficas o por imágenes no tomadas debido a detalles no revelados al fotógrafo.

– El cronograma fotográfico y la metodología seleccionada por El Fotógrafo esta diseñada para cumplir los objetivos y deseos del Cliente en una forma que agrade a las partes involucradas. El Cliente acuerda que esa cooperación y puntualidad son esenciales para ese propósito.

Limitaciones

– Aunque el Fotógrafo intente hacer cada foto requerida específicamente por el Cliente, este debe entender que una boda puede convertirse en una serie de eventos sin control, debido a problemas externos tales como condiciones atmosféricas cambiantes, la luz natural que este disponible, restricciones de tiempo, así como la cooperación de las personas involucradas directamente e indirectamente. Debido a esto el fotógrafo no puede garantizar que TODAS las fotos requeridas serán tomadas.

– El Fotógrafo esta limitado por las reglas del lugar donde se lleve a cabo la ceremonia oficial y la recepción. El Cliente acuerda aceptar los resultados técnicos de esas imposiciones sobre el fotógrafo. La negociación con la(s) persona(s) encargadas de esas reglas para su alteración es de responsabilidad del Cliente. El Fotógrafo solo ofrecerá recomendaciones técnicas.

– Es responsabilidad del Cliente el concertar y recibir permiso para el uso de las diferentes locaciones para las tomas fotográficas que el requiera que se hagan.

– Si el Fotógrafo no puede cumplir este contrato debido a alguna Emergencia, Acto de Dios u otra incidencia mas allá del control de las partes,  retornara la cantidad entregada por el Cliente. En el caso que algún material fotográfico sea dañado en el proceso o haya una perdida de los datos digitales, El Fotógrafo no tendrá mayor responsabilidad que la devolución del monto entregado por el cliente.

– Al momento de la firma de este contrato y pago adelantado del Evento, El Fotógrafo reservará la fecha acordada en este contrato, y no hará ninguna otra reservación para esa fecha. Por esta razón, a menos que El Fotógrafo pueda reemplazar completamente la reservación en caso  de cancelación, el deposito no es reembolsable, aún si el evento es postergado o cancelado. El cliente puede tener la seguridad que El Fotógrafo hará todo esfuerzo razonable para asegurar un trabajo de reemplazo. Este párrafo tiene como excepción los casos previstos en la cláusula de EMERGENCIAS GRAVES.

– La firma de este contrato implica el total entendimiento y aceptación de las partes abajo firmantes. Cualquier modificación (o Anexos) a este contrato debe estar firmado por ambas partes.

EMERGENCIAS GRAVES. Entran en esta categoría lesiones o enfermedades graves (de alguna de las partes contratantes), o de sus familiares mas cercanos, hechos que causaran que este acuerdo sea nulo y no valido. El Fotógrafo retornara cualquier cantidad entregada y no se hará pago de cualquier material usado o tiempo que haya incurrido mientras se preparaba para las fotos. De ser requerido por la parte damnificada, se presentara la documentación pertinente en forma escrita causante de la emergencia. Cualquier parte puede invocar esta cláusula en cualquier momento antes de la boda.

Terms & Conditions.

The CLIENT is responsible for paying the package price plus any other expenses mentioned below.
A non-refundable security deposit of 50% of the Package price is due at the signing of this agreement.
(credited to the balance of the total amount).

Expenses:
The CLIENT is responsible for all travel, accommodation, meal and transport costs unless provided by the CLIENT. Transport fees are $1.00/mile (round trip), outside of a 15 mile radius of Cancún, Quintana Roo.

Meals: For each 6-hour period, the photographer and assistant will be provided with a meal.
Balance: The total amount due, minus the security deposit and including all other expenses is 50% of the package price, to be paid no later than 20 days prior to the event.

ENTIRE AGREEMENT: This agreement contains the entire understanding between Paul Camhi Photography and the CLIENT. It supersedes all prior and simultaneous agreements between the parties. The only way to add or change this agreement is to do so in writing, signed by all the parties. If the parties want to waive one provision of this agreement; that does not mean that any other provision is also waived. The party against whom a waiver is sought to be effective must have signed a waiver in writing.
RESERVATION: A signed contract and a non-refundable security deposit are required to reserve the specified coverage date.

PRE-EVENT CONSULTATION: The parties agree to a pre-event consultation two to three days before the event date in order to finalize the actual shooting times, locations, and CLIENT’S request list (in writing) for specific photographs.

COOPERATION: The parties agree to cheerful cooperation and communication for the best possible result within the definition of this assignment. Paul Camhi Photography recommends that the CLIENT designate an “event guide” to point out important individuals for informal or candid photographs to the photographer during the event that they wish to have photographed. The photographer will not be held accountable for not photographing desired people if there is no one to assist in identifying people or gathering people for photographs. Paul Camhi Photography is not responsible if key individuals fail to appear or cooperate during photography sessions or for missed images due to details not revealed to Paul Camhi Photography.

SHOOTING TIME / ADDITIONS: The photography schedule and selected order of pictures are designed to accomplish the goals and wishes of the CLIENT in a manner enjoyed by all parties. CLIENT and Paul Camhi Photography agree that cheerful cooperation and punctuality are therefore essential to that purpose. Shooting commences at the scheduled start time. Each additional one hour after the scheduled end time is $120 pounds or $2,500 pesos/hr. Custom hourly rates may also be negotiated. Overtime must be paid in advance.

HOUSE RULES: The photographer is limited by the guidelines of the ceremony official or reception site management. CLIENT agrees to accept the technical results of their imposition on the photographer. Negotiation with the officials for moderation of guidelines is CLIENT’s responsibility;Paul Camhi  Photography will offer technical recommendations only.

COPYRIGHTS: Until final payment for services rendered is made, the photographs produced by Paul Camhi Photography are protected by Federal Copyright Law (all rights reserved) and may not be reproduced in any manner without Paul Camhi  Photography’s explicitly written permission. Upon final payment by the CLIENT, limited copyright ownership of the resulting images will be transferred to the CLIENT under the following conditions:
The negatives and/or CD’s are the property of CLIENT for personal use and for the purposes of the reproduction and giving of photographs to friends and relatives.
The Client must obtain written permission from and compensate Paul Camhi  Photography prior to the CLIENT or its friends and relatives publishing or selling the photographs for profit.

EXHIBITION: CLIENT grants Paul Camhi Photography permission to display selected images resulting from this assignment as an example of Paul Camhi Photography’s work and for entrance into photographic competitions and release all claims to profits that may arise from use of images.

MODEL RELEASE. The CLIENT hereby grants to Paul Camhi  Photography and its legal representatives and assigns, the irrevocable and unrestricted right to use and publish photographs of the CLIENT or in which the CLIENT may be included, for editorial, trade, advertising and any other purpose and in any manner and medium; to alter the same without restriction; and to copyright the same. The CLIENT hereby releases Paul Camhi Photography and its legal representatives and assigns from all claims and liability relating to said photographs.

LIMIT OF LIABILITY: In the unlikely event that the photographer is injured or becomes too ill to photograph the event, Paul Camhi Photography will make every effort to secure a replacement photographer. If the situation should occur and a suitable replacement is not found, responsibility and liability is limited to the return of all payments received for the event package. Paul Camhi Photography takes the utmost care with respect to exposure, transportation, and processing the photographs. However, in the unlikely event that photographs have been lost, stolen, or destroyed for reasons within or beyond Paul Camhi Photography’s control, Paul Camhi Photography’s liability is limited to the return of all payments received for the event package. The limit of liability for a partial loss of originals shall be a prorated amount of the exposures lost based on the percentage of total number of originals. The photographer cannot guarantee any specific photographs.

SECURITY DEPOSITS: In the event of cancellation, the security deposit paid is non-refundable. It shall be liquidated damages to Paul Camhi Photography in the event of a breach of contract by CLIENT. The CLIENT shall also be responsible for payment for any Paul Camhi Photography materials charges incurred up to time of cancellation.
COMPLETION SCHEDULE: CD and / or Photo Book creation take approximately 2-6 weeks.
Photo Book: The photographer will select the best 75 to 100 pictures for the editorial design of the book.

PAYMENT SCHEDULE: 50% of the package price in USD (or the equivalent in Mexican currency) security deposit due at time of signing of agreement. Balance payable is due in full no less than 20 days prior to the event.

I have read and understood the terms above. By submitting the information above, I hereby agree to the terms of this agreement.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s